Бібліотечні урочки


Вікторина "У світі казки"

«Узагальнення знань учнів про народні казки  у 2 –их класах»

Мета.Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати  добро і правду, боротися зі злом і кривдою.

Дорогі наші, шановні учні!

Існує книг багато на землі.

Вони цікаві, мудрі, гарні.

Та кожен з нас, дорослий чималий,

Всяк казочкучитати полюбляє.

Казка – це світ чарівний та незвичний,

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринуть в казку, це ж бо так цікаво

На цьому світі є казок немало.

Нам мама їх з народження читала.

Улюблені, веселі і сумні,

Що часто нам вважаються у сні.

А щоб до них ваш інтерес не згас,

В казкову подорож запрошую я вас.

Сьогодні у нас незвичайне свято. Його немає в календарі, але воно є в серці й душі тих людей, які люблять казки. Вітаю вас на гостинах у казки. Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають як дiти, так i дорослi. Казки бувають рiзнi: довгi i короткi, веселi, чарiвнi, написанi автором або складенi народом. Проте у всiх казок є одна спiльна риса — мудрiсть. І особливо це проявляється у народнiй казцi. Ми з вами, знаємо багато чудових казок. Дiйшли вони до нас завдяки талановитим оповiдачам, яких так багато було колись в Українi, та сумлiнним збирачам народного фольклору.

Діти, подивіться на виставку казок. Всі ці книжки є у нашій шкільній бібліотеці. І за бажанням, ви можете їх взяти і почитати.

Саме  казка запросила нас на гостини, щоб подивитися, чи добре ми пам’ятаємо її.     

1.   Казкова вікторина «Чи знаєш ти казки?»

-        ü Скільки головних героїв у  казці Лиса і журавель?

Відповід:  2

-       ü Як звали діда, що раптово з’явився з-під пенька?

Відповідь: Ах,Ого го,ух ти, Ох ? і казка називається ОХ.

-        ü Казка «Літучий корабель» Скільки у діда з бабою було синів?

       Відповідь: П’ять,три, один,два?і які вони були…розумні, дурненькі, веселі, сумні…

       Два розумних, один дурень.

-        ü Як звали головних героїв казки «Снігова королева?»

Відповідь: Герда і Карл,Кретель і Кай, Герда і Кай?

-        ü Як звали злого чаклуна у казці Аладін і чарівна лампа?

Відповідь: Аладін,Мустафа,Абдул,Газим, Джафар, Амір.

-        ü Чим  лисичка пригощала журавля?

      Відповідь: Супом,ковбасою,млинцями,кашою з молоком, або варениками?

-        ü Чому син у казці Ох, був не такий як треба?

      Відповідь: Він був дурний,не міг розмовляти,був ледащо,або не міг ходити?

-       ü Казка батькова наука, питання скільки у родині було синів?

Відповідь: Три, два, один?

-       ü Скільки людей летіло з дурнем на літучему кораблі?

Відповідь: П’ять,два,чотири,три,сім? А давайте пригадаємо як звуть: Слухайло,Скороход,Стрілок,Обїдайло, Обпивайло, Морозко і дядько який ніс дрова.

-        ü Улюблені квіти дітей, у казці Снігова королева?

Відповідь: Ромашки,лілії,хризантеми, троянди,конвалії?

2.      Віршована фізкультхвилинка

Слухати ми перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати, 

Нумовправу починати.

Руки вгору, руки вниз,

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Порстрибали,пострибали, 

Раз-присіли, другий встали.

Ну що вам сподобалось? Продовжимо!!!!

-                 ü В якому місті Іраку жив убогий кравець?

Відповідь: Київ, Одеса, Багдад, Чернівці?

-               ü Як зали царівну із казки Аладін і чарівна лампа?

Відповідь: Герда, Надія, Жасмін,Софія,Оксанка.

-               ü З якої посуди пригощав журавель лисичку?

      Відповідь: Тарілка,глечик,полумисок,кастрюлька?

-              ü   Яке чарівне вміння здобув син у наймі,по казці батькова наука?

      Відповідь:  Ставати невидимим, розмовляти з рослинами,знаходити загублені

      речі,перекидатися у тварин?

-             ü Як виглядає найбільший скарб у казці Аладін

Відповідь: Тарілка, миска, лампа, чаша,каструлька.

-             ü Хто був домашньою тваринкою Жасмин і відпочивав в її покоях?

Відповідь: Тигр, хто мені скаже як його  Шерхан,Тигрюля,Дієго, 

або Раджа.

üДе жили Кай і Герда?

 

Відповідь: У великому місті в мансарді одного будинку; у затишному сільському будиночку; у великому місті  на горищі занедбаного будинку.

 

-              ü   Хто допоміг дурневі дістати живлющу-цилющу воду?

        Відповідь: Обливайко, морозко,скороход?

-               ü Як звали сина і казки батькова наука?

Іван,Мітяй,Степан, Гриць?

-             ü Хто пам’ятає чому вчить казка «Батькова наука»?

Що треба не лінуватися, допомагати батькам, бути чемними і по справжньому заробляти грощі.

3. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок

Дорогі діти! Я дякую вам за спільно проведений урок, за любов до рідного слова, за уважне читання казок. Я вважаю, що ви гарно працювали сьогодні на уроці і отримали задоволення.

Казка —це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів'я, приказки, притчі... Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають, як треба по правді жити.  Бажаю вам подальших успіхів у навчанні.


А на згадку про нашу зустріч, я вам хочу подарувати закладинку і маленький смаколик.

Дякую Вам, мої юні читачі !

Казкова вікторина

" У світі казки чарівної"

«Узагальнення знань учнів про народні казки  у 1 –их класах»

Тема. Узагальнення знань учнів про народні казки

Навчальні цілі: узагальнити знання учнів за розділом «Народні казки»; розвивати вміння читати за особами, вибірково, працювати в групах, парах; створити атмосферу радості, насолоди від творчості; розвивати зв'язне мовлення, мислення, увагу, кмітливість, пам'ять; виховувати інтерес до читання казок.

Обладнання: малюнки казкових героїв, презентація, книжки.

Очікувані результати 

Після уроку учні будуть:

знати: короткі відомості про усну народну творчість;

вміти: виконувати пошукову роботу; висловлювати власну точку зору, аргументувати її;

робити висновки : про роль казок у нашому житті.

Тип уроку : узагальнення і систематизації знань

Методи: розповідь, самостійна робота, читання особах, вікторина, вікторина, гра.

Обладнання: епіграф уроку, ілюстрації, малюнки до казок, виставка книг.

Структура уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІV. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок

Хід уроку

 І.  Організаційний момент

ü Діти, ви помітили, що до нас на урок завітали гості. Тож бажаю вам впевненості в собі, гарного настрою і позитивних емоцій.

 

Наш урок цікавим буде!

Казку люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

Тобто, й наші школярі.

Будемо ми працювати,

Й руку вправно піднімати.

Казка кличе нас усіх,

Починаємо мерщій!..

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

«Казкаце, образно кажучи, свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки і мови».

В.Сухомлинський

Із перших днів дитинства нас супроводжують казкові герої. Казки нам читали бабусі та мами, із задоволенням ви дивитеся їх по телевізору. Вони нам допомагають розпізнати добро і зло, друзів і ворогів.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 

І сьогодні на уроці ми узагальнимо свої знання про народні казки прочитаємо деякі з них, розглянемо ілюстрації до казок, проведемо вікторину. 

1.У кожного з вас багато книжок вдома, багато з вас бере їх у бібліотеці.  Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. Казки бувають рiзнi: довгi i короткi, веселi, чарiвнi, написанi автором або складенi народом. Проте у всiх казок є одна спiльна риса — мудрiсть. І особливо це проявляється у народній казці. Ми з вами, друзi, знаємо багато цікавих українських народних казок. Дiйшли вони до нас завдяки талановитим оповiдачам, яких так багато було колись в Українi, та сумлiнним збирачам народного фольклору. 
        Казка запросила нас на гостини, щоб дiзнатися, чи добре ми пам’ятаємо її. Отже, оголошую казкову вiкторину.

1.   Казкова вікторина «Чи знаєш ти казки?»

ü Сидів на віконечку, як маленьке сонечко, від діда з бабою утік, побіг у ліс і раптом зник. (Колобок)

ü Щось дідусь наш посадив, поливав, полов, ростив, а як виросла велика, всю сім՛ю на поміч кликав. (Ріпка)

ü Вигнав дід козу із хати, та пішла вона блукати. В зайця хатку відібрала, всі козу ту виганяли. Рак козуню ущипнув, зайцю хатку повернув.

 (Коза-Дереза)

ü Я бичок-третячок, смоляний в мене бочок. Із соломи дід зробив, бік смолою засмолив. (Солом՛яний бичок)

ü Їхав по лісу дід і щось загубив, а звірям це дуже знадобилося (Рукавичка)

ü Жили собі дід і баба і жила у них….(Курочка Ряба) 

2.      Українські народні казки (на увагу)

ü Хто перший зустрів Колобка у лісі (Зайченя)

ü Хто посадив ріпку (Дід)

ü  Скільки яєць знесла Курочка Ряба? (Одне)

ü Хто розбив яєчко Курочки Ряби? (Мишеня)

ü  Скількох звірів зустрів Колобок у лісі?  (Чотири)

ü В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика ) 

ü Скільки людей тягнули ріпку? (Три)

ü Кого зробив дід із соломи? (Бичка)

ü Скільки тварин тягнули ріпку? (Три)

ü Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу) 

ü Скільки козенят було у мамусі Кози? (Сім)

ü Скільки жителів лісу злякав Пан Коцький? (Чотири)

ü Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак) 

ü Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана) 

ü Скільки звірів злякала Коза Дереза? (Чотири) 

3.      Фізкультхвилинка

У країні казочок, жив веселий Колобок.

Разом з ними усі звірятка вишикувались на зарядку.

Похитали головою, раз – притупнули ногою, руки вгору підняли,

Трішки ними потрясли, нахилились вліво, вправо,

Та цього і ще замало. Руки вгору, руки вниз,

Раз – присіли, піднялись, головою похитали й працювати знов почали.

4.  Конкурс

ü Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв. Відповідь Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.

ü Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок? Відповідь.Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.

ü Скільки героїв-персонажів витягують ріпку? Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.

ü Скільки звірів приліпилося до солом’яного бичка у казці «Солом’яний бичок»? Відповідь.  Четверо Вовк, ведмідь, заєць, лисиця. 

 

ІV. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок

Дорогі діти! Я дякую вам за спільно проведений урок, за любов до рідного слова, за уважне читання казок. Я вважаю, що ви гарно працювали сьогодні на уроці і отримали задоволення.

Казка — це велике диво

Казка — це велике диво —
В ній добро перемагає.
Все кінчається щасливо
І про це людина знає.

Казка вчить, як в світі жити,
Що робити, що казати,
Як потрібно поступити,
Щоб велику мудрість мати.

Казка розуму навчає,
Вчить добро в житті творити.
І до чесності привчає…
Тобто вчить, як в світі жити.

Людям вчить допомагати,
Щирим, щедрим, світлим бути,
Завжди труднощі долати,
А про зло навік забути.

Ну, а хто казки читає —
Мудрість добре розуміє.
Він в житті перемагає,
Бо знайти свій шлях уміє.

Дякую за активну участь!


  

Немає коментарів:

Дописати коментар