Вікторина "У світі казки"
«Узагальнення знань учнів про народні казки у 2 –их класах»
Мета.Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою.
Дорогі наші, шановні учні!
Існує книг багато на землі.
Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас, дорослий чималий,
Всяк казочкучитати полюбляє.
Казка – це світ чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку, це ж бо так цікаво
На цьому світі є казок немало.
Нам мама їх з народження читала.
Улюблені, веселі і сумні,
Що часто нам вважаються у сні.
А щоб до них ваш інтерес не згас,
В казкову подорож запрошую я вас.
Сьогодні у нас незвичайне свято. Його немає в календарі, але воно є в серці й душі тих людей, які люблять казки. Вітаю вас на гостинах у казки. Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають як дiти, так i дорослi. Казки бувають рiзнi: довгi i короткi, веселi, чарiвнi, написанi автором або складенi народом. Проте у всiх казок є одна спiльна риса — мудрiсть. І особливо це проявляється у народнiй казцi. Ми з вами, знаємо багато чудових казок. Дiйшли вони до нас завдяки талановитим оповiдачам, яких так багато було колись в Українi, та сумлiнним збирачам народного фольклору.
Діти, подивіться на виставку казок. Всі ці книжки є у нашій шкільній бібліотеці. І за бажанням, ви можете їх взяти і почитати.
Саме казка запросила нас на гостини, щоб подивитися, чи добре ми пам’ятаємо її.
1. Казкова вікторина «Чи знаєш ти казки?»
- ü Скільки головних героїв у казці Лиса і журавель?
Відповід: 2
- ü Як звали діда, що раптово з’явився з-під пенька?
Відповідь: Ах,Ого го,ух ти, Ох ? і казка називається ОХ.
- ü Казка «Літучий корабель» Скільки у діда з бабою було синів?
Відповідь: П’ять,три, один,два?і які вони були…розумні, дурненькі, веселі, сумні…
Два розумних, один дурень.
- ü Як звали головних героїв казки «Снігова королева?»
Відповідь: Герда і Карл,Кретель і Кай, Герда і Кай?
- ü Як звали злого чаклуна у казці Аладін і чарівна лампа?
Відповідь: Аладін,Мустафа,Абдул,Газим, Джафар, Амір.
- ü Чим лисичка пригощала журавля?
Відповідь: Супом,ковбасою,млинцями,кашою з молоком, або варениками?
- ü Чому син у казці Ох, був не такий як треба?
Відповідь: Він був дурний,не міг розмовляти,був ледащо,або не міг ходити?
- ü Казка батькова наука, питання скільки у родині було синів?
Відповідь: Три, два, один?
- ü Скільки людей летіло з дурнем на літучему кораблі?
Відповідь: П’ять,два,чотири,три,сім? А давайте пригадаємо як звуть: Слухайло,Скороход,Стрілок,Обїдайло, Обпивайло, Морозко і дядько який ніс дрова.
- ü Улюблені квіти дітей, у казці Снігова королева?
Відповідь: Ромашки,лілії,хризантеми, троянди,конвалії?
2. Віршована фізкультхвилинка
Слухати ми перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумовправу починати.
Руки вгору, руки вниз,
І легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Порстрибали,пострибали,
Раз-присіли, другий встали.
Ну що вам сподобалось? Продовжимо!!!!
- ü В якому місті Іраку жив убогий кравець?
Відповідь: Київ, Одеса, Багдад, Чернівці?
- ü Як зали царівну із казки Аладін і чарівна лампа?
Відповідь: Герда, Надія, Жасмін,Софія,Оксанка.
- ü З якої посуди пригощав журавель лисичку?
Відповідь: Тарілка,глечик,полумисок,кастрюлька?
- ü Яке чарівне вміння здобув син у наймі,по казці батькова наука?
Відповідь: Ставати невидимим, розмовляти з рослинами,знаходити загублені
речі,перекидатися у тварин?
- ü Як виглядає найбільший скарб у казці Аладін
Відповідь: Тарілка, миска, лампа, чаша,каструлька.
- ü Хто був домашньою тваринкою Жасмин і відпочивав в її покоях?
Відповідь: Тигр, хто мені скаже як його Шерхан,Тигрюля,Дієго,
або Раджа.
üДе жили Кай і Герда?
Відповідь: У великому місті в мансарді одного будинку; у затишному сільському будиночку; у великому місті на горищі занедбаного будинку.
- ü Хто допоміг дурневі дістати живлющу-цилющу воду?
Відповідь: Обливайко, морозко,скороход?
- ü Як звали сина і казки батькова наука?
Іван,Мітяй,Степан, Гриць?
- ü Хто пам’ятає чому вчить казка «Батькова наука»?
Що треба не лінуватися, допомагати батькам, бути чемними і по справжньому заробляти грощі.
3. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок
Дорогі діти! Я дякую вам за спільно проведений урок, за любов до рідного слова, за уважне читання казок. Я вважаю, що ви гарно працювали сьогодні на уроці і отримали задоволення.
Казка —це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів'я, приказки, притчі... Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають, як треба по правді жити. Бажаю вам подальших успіхів у навчанні.
А на згадку про нашу зустріч, я вам хочу подарувати закладинку і маленький смаколик.
Дякую Вам, мої юні читачі !
Казкова вікторина
" У світі казки чарівної"
«Узагальнення знань
учнів про народні казки у 1 –их класах»
Тема. Узагальнення знань
учнів про народні казки
Навчальні цілі: узагальнити
знання учнів за розділом «Народні казки»; розвивати
вміння читати за особами, вибірково, працювати в групах, парах; створити
атмосферу радості, насолоди від творчості; розвивати зв'язне мовлення,
мислення, увагу, кмітливість, пам'ять; виховувати інтерес до читання казок.
Обладнання: малюнки казкових героїв, презентація,
книжки.
Очікувані результати
Після уроку учні
будуть:
знати: короткі відомості
про усну народну творчість;
вміти: виконувати
пошукову роботу; висловлювати власну точку зору, аргументувати її;
робити
висновки : про роль казок у нашому
житті.
Тип уроку : узагальнення і систематизації знань
Методи: розповідь, самостійна
робота, читання особах, вікторина, вікторина, гра.
Обладнання: епіграф уроку, ілюстрації, малюнки
до казок, виставка книг.
Структура уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності
ІІІ. Повідомлення
теми і мети уроку
ІV.
Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок
Хід
уроку
І. Організаційний момент
ü Діти, ви помітили, що
до нас на урок завітали гості. Тож бажаю вам впевненості в собі, гарного
настрою і позитивних емоцій.
Наш урок цікавим буде!
Казку люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
Тобто, й наші школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно
піднімати.
Казка кличе нас усіх,
Починаємо мерщій!..
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
«Казка – це, образно кажучи, свіжий вітер, що роздмухує
вогник
дитячої
думки
і
мови».
В.Сухомлинський
Із
перших днів дитинства нас супроводжують казкові герої. Казки нам читали бабусі
та мами, із задоволенням ви дивитеся їх по телевізору. Вони нам
допомагають розпізнати добро і зло, друзів і ворогів.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
І сьогодні на уроці ми узагальнимо свої знання про народні казки прочитаємо деякі з них, розглянемо ілюстрації до казок, проведемо вікторину.
1.У кожного з вас багато книжок вдома, багато з вас бере їх у
бібліотеці. Добра, мудра, чарiвна казка
завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. Казки
бувають рiзнi: довгi i короткi, веселi, чарiвнi, написанi автором або складенi
народом. Проте у всiх казок є одна спiльна риса — мудрiсть. І особливо це
проявляється у народній казці. Ми з вами, друзi, знаємо багато цікавих українських народних казок. Дiйшли вони до нас
завдяки талановитим оповiдачам, яких так багато було колись в Українi, та
сумлiнним збирачам народного фольклору.
Казка
запросила нас на гостини, щоб дiзнатися, чи добре ми пам’ятаємо її. Отже,
оголошую казкову вiкторину.
1. Казкова вікторина «Чи знаєш
ти казки?»
ü Сидів на віконечку, як маленьке сонечко, від діда з бабою утік,
побіг у ліс і раптом зник. (Колобок)
ü Щось дідусь наш посадив,
поливав, полов, ростив,
а як виросла велика, всю сім՛ю на поміч кликав. (Ріпка)
ü Вигнав дід козу із хати,
та пішла вона блукати.
В зайця хатку відібрала,
всі козу ту виганяли. Рак козуню ущипнув, зайцю хатку повернув.
(Коза-Дереза)
ü Я бичок-третячок, смоляний в мене бочок. Із соломи дід зробив,
бік смолою засмолив. (Солом՛яний
бичок)
ü Їхав по лісу дід і щось загубив, а звірям це дуже
знадобилося (Рукавичка)
ü Жили собі дід і баба і жила у них….(Курочка Ряба)
2. Українські народні казки (на увагу)
ü Хто перший зустрів Колобка у лісі (Зайченя)
ü Хто посадив ріпку (Дід)
ü Скільки яєць знесла Курочка Ряба? (Одне)
ü Хто розбив яєчко Курочки Ряби? (Мишеня)
ü Скількох звірів зустрів Колобок у лісі? (Чотири)
ü В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
ü Скільки людей тягнули ріпку? (Три)
ü Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
ü Скільки тварин тягнули ріпку? (Три)
ü Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
ü Скільки козенят було у мамусі Кози? (Сім)
ü Скільки жителів лісу злякав Пан Коцький? (Чотири)
ü Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
ü Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
ü Скільки звірів злякала Коза Дереза? (Чотири)
3. Фізкультхвилинка
У країні казочок, жив веселий Колобок.
Разом з ними усі звірятка вишикувались на зарядку.
Похитали головою, раз – притупнули ногою, руки вгору підняли,
Трішки ними потрясли, нахилились вліво, вправо,
Та цього і ще замало. Руки вгору, руки вниз,
Раз – присіли, піднялись, головою похитали й працювати знов почали.
4. Конкурс
ü Скільки
звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв. Відповідь Сім героїв:
мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка,
вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.
ü Скільки
звірів зустрів по дорозі Колобок? Відповідь.Четверо звірят: зайчик, лисичка -
сестричка, вовчик-братик, ведмедик.
ü Скільки
героїв-персонажів витягують ріпку? Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.
ü Скільки звірів
приліпилося до солом’яного бичка у казці «Солом’яний бичок»? Відповідь.
Четверо Вовк, ведмідь, заєць, лисиця.
ІV. Узагальнення і
систематизація знань, умінь і навичок
Дорогі діти! Я дякую вам за спільно проведений урок, за любов
до рідного слова, за уважне читання казок. Я вважаю, що ви гарно працювали
сьогодні на уроці і отримали задоволення.
Казка — це велике диво
Казка — це велике диво —
В ній добро перемагає.
Все кінчається щасливо
І про це людина знає.
Казка вчить, як в світі жити,
Що робити, що казати,
Як потрібно поступити,
Щоб велику мудрість мати.
Казка розуму навчає,
Вчить добро в житті творити.
І до чесності привчає…
Тобто вчить, як в світі жити.
Людям вчить допомагати,
Щирим, щедрим, світлим бути,
Завжди труднощі долати,
А про зло навік забути.
Ну, а хто казки читає —
Мудрість добре розуміє.
Він в житті перемагає,
Бо знайти свій шлях уміє.
Немає коментарів:
Дописати коментар