Опис досвіду роботи


Опис досвіду роботи

Тема досвіду роботи :
"Виховання компетентного читача в умовах сучасного бібліотечного простору"  
Шкільна бібліотека - є обов’язковим підрозділом навчально-виховного об’єднання, органічно поєднує завдання, що стоять в галузі освіти і бібліотечної справи, здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально - виховного процесу як в урочний, так і в позаурочний час. Її діяльність організовується спільно з педагогічним колективом відповідно до планів роботи і нормативних документів, затверджених директором КЗШ № 28. Загальноосвітній навчальний заклад забезпечує правові, організаційні, фінансові та матеріальні умови, необхідні для функціонування бібліотеки, зокрема, для належного зберігання, використання і поповнення фондів, гарантує їх цілісність, неподільність. У своїй діяльності шкільна бібліотека керується Законом України “Про загальну середню освіту”, “Про бібліотеки і бібліотечну справу”, “Положенням про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу”.

      Сьогодні в Україні йде процес становлення нової системи освіти й виховання, зорієнтованої на входження   у світовий освітній простір. У цих умовах бібліотекарю необхідно орієнтуватися в широкому аспекті інноваційних технологій, ідей, напрямків.
     У сучасних умовах основними завданнями шкільної бібліотеки є:
- сприяння реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчально-виховного процесу;
- виховання у школярів культури, національної свідомості, шановливого ставлення до книги як го­ловного джерела знань;
- забезпечення росту професійної компетентності педагогічних кадрів;
- сприяння різними формами і методами бібліотечної роботи самоосвіти учнів і педагогів, забезпечення літературою учнів та педагогів;
- піднесення на якісно новий рівень бібліотечної справи;
- інформування, консультації та допомога читачеві у виборі книги;
- сприяння  вивченню, задоволенню і розвитку інформаційних потреб і запитів, зростанню кола пізнавальних, читацьких інтересів;
- виховання в учнів інформаційної культури, мислячого, вдумливого грамотного читача;
- створення комфортного бібліотечного середовища, забезпечення реформування бібліотеки в таку, яка б включала як традиційні, так і сучасні носії інформації.
      Основні завдання і напрямки роботи шкільної бібліотеки на сучасному етапі спрямовуються на виховання в учнів інформаційної культури, вміння користуватися бібліотекою, формування в учнів потреби в систематичному  читанні літератури, яка сприяє розвитку творчої думки, пізнавальних інтересів та здібностей,  любові та бережливого ставлення до книги, культури читання.
Одним із засобів створення умов читання є масові заходи в бібліотеці: цікаві, захоплюючі, емоційні, зорієнтовані на особистість.
Працюючі з учнями школи я: 
- сприяю задоволенню і розвитку інформаційних потреб і запитів, зростанню кола пізнавальних читацьких інтересів, проведення дозвілля;
- допомагаю залученню нових читачів до бібліотеки;
- здійснюю рекламу бібліотеці.
      З  метою  формування  чітких  читацьких  інтересів,  свідомої  потреби користувачів у систематичному читанні  практикую різні  активні форми  роботи.
         Бібліомарафон   
            гра на швидкість відповідей       
Флешбук презентація нових книг
Привітання воїнів АТО 


Книга твій найкращій друг


У світі казки чарівної


Книжкова лікарня


День пам`ять Чорнобильської трагедії



СТОП Булінг!!!



Для реалізації основних функцій я використовую у своїй роботі такі форми: книжкові виставки, бібліофреш, обговорення книг, експрес-інформації, флешбук, караван книг та літературні ігри (конкурси, вікторини, подорожі сторінками  книжок та ін.), усні журнали, тощо. 
     Я у своїй роботі використовую анкетування, які дозволяють виявити читацькі інтереси. Більшість учнів люблять казки, літературу про природу та тварин, цікавляться довідковою та пізнавальною літературою, а також  читають книжки пригодницько-детективного характеру, фантастику. Науково-популярна література користується меншим попитом. Опитуванням  виявила, що діти сприймають читання, як задоволення, що книжки, в більшості випадків, вибирають за порадою бібліотекаря, вчителів, друзів, або самостійно.
  
       У шкільній бібліотеці постійно оновлюються книжкові виставки за разними темами. Книжкові виставки, які розраховані на школярів молодших класів, використовую портрети дитячих письменників, малюнки учнів, іграшки. Вони, разом з книжками, пробуджують в читачів інтерес до літератури.
        На початку навчального року поновлено постійнодіючі тематичні  виставки; протягом  навчального року оформлюються виставки до предметних тижнів, виставки до ювілейних літературних дат.











"Україна - єдина країна!"; 
"Дзвони Чорнобиля"; 
"Світ казки чарівної";
"Нові надходження";
"З любов’ю до рідного краю...";

"Кривий Ріг- моє місто";
"Ти, мово, моя солов’їна";
"Шляхами великого Кобзаря;
"Стань на хвилинку добрішим";
"Запалимо свічку пам`яті"до дня вшанування Голодомору.
"Де козаки-там і слава, і воля.."та багато інших.
Підготовка виставки передбачає відбір літератури відповідного призначення, цитат, ілюстрацій, художнього оформлення, оформлення  композицій та її розташування.
     Також я надаю практичну допомогу класним керівникам у підготовці та проведенні усіх виховних та позакласних заходів. 
    Як відомо, культура учнів формується шляхом популяризації бібліотечно-бібліографічних знань. Проводяться  бібліотечні уроки, і для цього розроблено тематику уроків для учнів початкових класів та старшокласників:
- "Історія виникнення бібліотеки";
- "Історія виникнення книги";
- "Як книга пришла до людей";
- "Правила поводження з книгою";
- "Як побудована книга";
- "Каталоги і картотеки шкільної бібліотеки";
- "Ваші помічники-енциклопедії і довідники".


У бібліотеці постійно діє куточок "Книги-джерело знань!".Тут розміщено"Поради шкільного бібліотекаря читачам-школярам"про те,як берегти книги, як правильно їх ремонтувати у "Книжковій лікарні".

 Бібліотекар повинен урізноманітнювати форми роботи щодо залучення учнів до бібліотеки, систематичного читання, активізації їх пізнавальних інтересів, формування самостійних умінь та навичок. 
      У своїй роботі в основному спираюся на такі форми роботи, це:
обов’язкова наявність діалогу бібліотекаря із читачами й читачів між собою;
використання елементів дискусій;
наявність ігрових моментів;
наявність зворотного зв’язку між бібліотекарем і читачем;
залучення читачів до активної участі у проведенні масових заходів.
 Одним із напрямів роботи шкільної бібліотеки є формування бібліотечно-бібліографічних знань учнів:
ознайомлення з різними джерелами інформації та їх систематизація;

формування умінь та навичок роботи з довідковим апаратом, фондом бібліотеки, книгою, періодичними виданнями, інформацією на електронних носіях;

підвищення бібліотечної культури засобами бібліотечно-бібліографічних уроків;

координація дій бібліотеки з учнями щодо популяризації книги;

систематична робота із збереження навчальної літератури.

       Об’єктивним показником читацької самостійності у дитини і у дорослого слід вважати стійку потребу і здатність читати книги свідомо, застосовуючи в процесі читання всі знання, уміння, навички з читання. Саме самостійне читання і є проявом любові до читання і до книг.
 Головна мета шкільної бібліотеки – це надання допомоги учням, батькам,  педагогам у забезпеченні їхніх інформаційних потреб.
    Бібліотека - це острівець тиші і спокою в бурхливому морі навчальної діяльності школи.

 Хвилини, проведені тут - це відпочинок для учня, можливість зустрітися з найвірнішим другом –  книгою. Учні люблять свою шкільну бібліотеку, читальна зала практично не буває порожньою.




Немає коментарів:

Дописати коментар