Мотиваційне есе



Від княжих часів і до сьогодні роль книги залишається незмінною: вона навчає, виховує, збагачує,  розвиває, організовує,  надихає, удосконалює.  А люди,   які   відповідали за зберігання  книги, поширення знань через книжне слово, завжди користувалися повагою, адже багато знали і вміли, вправно спілкувалися, володіли мистецтвом переконувати, навчали приймати правильні рішення. Тому, вирішуючи стати бібліотекарем, я розуміла, якою відповідальною, серйозною справою займатимусь.
Бібліотекар – це і вихователь, і психолог, і вчитель, і майстер на всі руки. А ще, пропрацювавши в школі дванадцять років, збагнула, що це покликання, тому і хочу спробувати  себе у своєму першому дуже важливому для мене конкурсі. У сучасному світі  професія бібліотекаря потребує постійного вдосконалення своїх умінь, навичок, ідей. Це ще одна причина участі в конкурсі. Я хочу зростати, ділитися досвідом з колегами, навчатися нового й цікавого в них. Цей конкурс – додаткова можливість презентувати себе, не зупинятися, продовжувати навчатися і здобувати знання, використовувати їх у своїй роботі. Як і всі учасники конкурсу, я вважаю, що моя робота найкраща. Але мені цікава думка інших людей, мені важливо знати, що професія бібліотекар значуща не тільки для мене, а й для інших.
Книга в усі часи була, є й буде духовним скарбом, джерелом знань. Саме із книг ми черпаємо наснагу до життя, творчості, праці, навчання. Своєю щоденною роботою бібліотекаря я намагаюсь формувати в учнів інтерес до навчання, спонукаю їх оволодіти культурою читання, створюю належні умови для сприймання, розуміння й оцінки прочитаного, намагаюсь зацікавити кожного процесом читання, ураховуючи особисті інтереси, індивідуальні особливості. Ставлю за мету формувати творчих особистостей, здатних бути спадкоємцями української культури, спроможних адаптуватись у насиченому інформаційному просторі. З метою виховання в учнів інтересу до навчання стали традиційними такі заходи, як знайомство з бібліотекою, бесіди індивідуальні та групові, вікторини, конкурси, бібліотечні уроки, огляд нової літератури, аналіз читання, анкетування. Успіх роботи з книгою залежить від цілеспрямованої, систематичної, копіткої діяльності бібліотекаря.
За такою роботи чітко бачу, якою стане моя бібліотека в майбутньому. Головним завданням залишається необхідність допомогти  користувачеві впоратися з неймовірним потоком інформації, розпізнати і відібрати найякіснішу інформацію і надати її в будь-який час в будь якому місці, щоб впоратися з конкуренцією у вигляді інтернету. Через три роки  шкільна бібліотека перетвориться у життєво важливий ресурсний центр для всієї шкільної громади – учнів, викладачів і батьків, що впливатиме на них і сприятиме  зростанню інтелектуального учня. З`явиться безліч нових книг, оргтехніки, вільний доступ до мережі Інтернет.
Сучасна бібліотека – це комфортний, привітний центр, обладнаний новою технікою. Він має безліч ресурсів для робочих та повсякденних справ, для дозвілля всієї родини. Читачі повинні використовувати  можливості медіа- центру для спілкування, переглядати  електронні презентації, нові надходження до бібліотеки.
У нинішній інформаційний час молоді нелегко зорієнтуватися в матеріалі, гідному для читання. Тому бібліотекар повинен уміти прививати гарний смак, розвивати здібності розпізнавати, що варте уваги, а що краще оминати, пізнавати інтереси читачів, рекомендувати відповідну літературу, надаючи можливість вибирати серед творів, популярних раніше, і тих, що з`являються сьогодні. Місія бібліотеки – гармонізувати сучасне суспільство, робити життя громади більш змістовним, насиченим цікавими подіями, виставками та зустрічами, перетворюючи кожну подію на свято.
А щоб майбутнє стало здійсненним, потрібно вирішити кілька проблем. На перший план сьогодні виходить проблема організації бібліотечного простору. Сьогоднішня  бібліотека покликана бути багатосторонньою і різною, з гучними і тихими зонами, з відкритими просторами і відокремленими  місцями відпочинку. Тому необхідно переглянути організацію бібліотечного простору, буквально кожного куточка приміщення, зробивши його якомога зручнішим і привабливішим для користувачів. Бібліотекам потрібно не лише забезпечувати максимальний об`єм інформації з вільним і рівним доступом до неї, але залучати і виховувати нові покоління читачів. Важливий момент у створенні відкритого комфортного бібліотечного простору та розкриття фондів для користувачів-це добре продумана розстановка меблів, перш за все книжкових і виставкових стелажів. Можна  частіше проводити акції «Читати зараз модно, незалежно від стилю життя, а для читання завжди можна знайти час!».
Що вже зроблено? У нашій шкільній бібліотеці дуже гарно й  затишно. Великі  вікна. Тепле і світле приміщення. Кімната поділена на спеціальні зони-абонемент та читальна зала, є книгосховище, комп`ютер, інтернет, допомогою якого завжди  можна скористатися. Постійно оновлюються виставки «Книги-ювіляри», проходять акції «Подаруй бібліотеці книгу», «Живи, книго!» та інші.
Є бібліотечний блог. Він потрібен,  щоб показати, що бібліотека стрімко рухається уперед і що вона сучасна. Наша бібліотека готова до конструктивного спілкування, критики,  змін  і інновації. 
Шкільна бібліотека – саме та крапка на карті України, де зароджуються і горять найбільш яскраві думки та почуття, вона – центр культури, де закладається духовне здоров`я нації. В.О. Сухомлинський писав  
«У школі повинен яскраво горіти невгасимий  вогник розумового  життя; чим багатші й багатогранніші інтелектуальні інтереси вчителів і учнів, чим дорожче для нашого вихованця найважливіше джерело знань – книга, тим  менша небезпека розумової обмеженості, байдужості до знань». Тому бібліотекар  прищеплює дитині любов до книги, стимулює навчатися, користуватися бібліотекою,  її  фондами, довідково-бібліотечним апаратом.
Професійна компетентність бібліотекаря – запорука функціонування шкільної бібліотеки. Відбувається обмін досвідом професійне зростання бібліотекаря, з`являються наснаги і натхнення відкривати дітям і дорослим  новий цікавий світ, дарувати яскраві емоції і викликати бажання рухатися вперед. Додаткова освіта та підвищення професійного рівня працівників бібліотек сприяють оновленню теоретичних і практичних знань відповідно до нових вимог: на семінарах; у  школі молодого бібліотекаря, методичних днях, на майстер-класах; тренінгах, практикумах, курсах підвищення кваліфікації. Кожні п`ять років проходжу курси перепідготовки у ДОІППО у місті Дніпро. Маю дев`ятий тарифний розряд і на цьому не збираюсь зупинятися.
Сьогодні бібліотека дає людині невід`ємне право на вільний доступ до інтернету, а тому відбувається переоцінка  бібліотек у суспільстві, нові вимоги до бібліотекарів обумовлюють необхідність освоєння нових  знань, систематичного підвищення ділової кваліфікації та творчої ініціативи.
Бібліотека зараз не може розвиватися без постійного розвитку різних сторін своєї діяльності – треба надавати нові послуги чи продукцію, використовувати новітні технології, оновлювати методи управління діяльністю та впроваджувати іновації.
Бібліотекар – це порадник на шляху до вершин знань та мудрості. Вірний збирач духовних скарбів, лоцман у світі нового і непізнаного. Хранитель і дослідник творів друку – вічних пам`яток писемності. Саме бібліотекар забезпечує нерозривний зв`язок минулого і сьогодення.


Немає коментарів:

Дописати коментар