Від княжих часів і до сьогодні роль
книги залишається незмінною: вона навчає, виховує, збагачує, розвиває, організовує, надихає,
удосконалює. А люди, які відповідали за
зберігання книги, поширення знань через книжне слово, завжди
користувалися повагою, адже багато знали і вміли, вправно спілкувалися,
володіли мистецтвом переконувати, навчали приймати правильні рішення. Тому,
вирішуючи стати бібліотекарем, я розуміла, якою відповідальною, серйозною
справою займатимусь.
Бібліотекар – це і
вихователь, і психолог, і вчитель, і майстер на всі руки. А ще, пропрацювавши в
школі дванадцять років, збагнула, що це покликання, тому і хочу
спробувати себе у своєму першому дуже важливому для мене конкурсі. У
сучасному світі професія бібліотекаря потребує постійного вдосконалення
своїх умінь, навичок, ідей. Це ще одна причина участі в конкурсі. Я хочу
зростати, ділитися досвідом з колегами, навчатися нового й цікавого в них. Цей
конкурс – додаткова можливість презентувати себе, не зупинятися, продовжувати
навчатися і здобувати знання, використовувати їх у своїй роботі. Як і всі
учасники конкурсу, я вважаю, що моя робота найкраща. Але мені цікава думка
інших людей, мені важливо знати, що професія бібліотекар значуща не тільки для
мене, а й для інших.
Книга в усі часи була, є й
буде духовним скарбом, джерелом знань. Саме із книг ми черпаємо наснагу до
життя, творчості, праці, навчання. Своєю щоденною роботою бібліотекаря я
намагаюсь формувати в учнів інтерес до навчання, спонукаю їх оволодіти
культурою читання, створюю належні умови для сприймання, розуміння й оцінки
прочитаного, намагаюсь зацікавити кожного процесом читання, ураховуючи особисті
інтереси, індивідуальні особливості. Ставлю за мету формувати творчих
особистостей, здатних бути спадкоємцями української культури, спроможних
адаптуватись у насиченому інформаційному просторі. З метою виховання в учнів
інтересу до навчання стали традиційними такі заходи, як знайомство з
бібліотекою, бесіди індивідуальні та групові, вікторини, конкурси, бібліотечні
уроки, огляд нової літератури, аналіз читання, анкетування. Успіх роботи з
книгою залежить від цілеспрямованої, систематичної, копіткої діяльності
бібліотекаря.
За такою роботи чітко бачу,
якою стане моя бібліотека в майбутньому. Головним завданням залишається необхідність
допомогти користувачеві впоратися з неймовірним потоком інформації,
розпізнати і відібрати найякіснішу інформацію і надати її в будь-який час в
будь якому місці, щоб впоратися з конкуренцією у вигляді інтернету. Через три
роки шкільна бібліотека перетвориться у життєво важливий ресурсний центр
для всієї шкільної громади – учнів, викладачів і батьків, що впливатиме на них
і сприятиме зростанню інтелектуального учня. З`явиться безліч нових книг,
оргтехніки, вільний доступ до мережі Інтернет.
Сучасна бібліотека – це
комфортний, привітний центр, обладнаний новою технікою. Він має безліч ресурсів
для робочих та повсякденних справ, для дозвілля всієї родини. Читачі повинні
використовувати можливості медіа- центру для спілкування, переглядати електронні
презентації, нові надходження до бібліотеки.
У нинішній інформаційний час
молоді нелегко зорієнтуватися в матеріалі, гідному для читання. Тому
бібліотекар повинен уміти прививати гарний смак, розвивати здібності
розпізнавати, що варте уваги, а що краще оминати, пізнавати інтереси читачів,
рекомендувати відповідну літературу, надаючи можливість вибирати серед творів,
популярних раніше, і тих, що з`являються сьогодні. Місія бібліотеки –
гармонізувати сучасне суспільство, робити життя громади більш змістовним, насиченим
цікавими подіями, виставками та зустрічами, перетворюючи кожну подію на свято.
А щоб майбутнє стало
здійсненним, потрібно вирішити кілька проблем. На перший план сьогодні виходить
проблема організації бібліотечного простору. Сьогоднішня бібліотека
покликана бути багатосторонньою і різною, з гучними і тихими зонами, з
відкритими просторами і відокремленими місцями відпочинку. Тому необхідно
переглянути організацію бібліотечного простору, буквально кожного куточка
приміщення, зробивши його якомога зручнішим і привабливішим для користувачів.
Бібліотекам потрібно не лише забезпечувати максимальний об`єм інформації з
вільним і рівним доступом до неї, але залучати і виховувати нові покоління
читачів. Важливий момент у створенні відкритого комфортного бібліотечного
простору та розкриття фондів для користувачів-це добре продумана розстановка
меблів, перш за все книжкових і виставкових стелажів. Можна частіше
проводити акції «Читати зараз модно, незалежно від стилю життя, а для читання
завжди можна знайти час!».
Що вже зроблено? У нашій
шкільній бібліотеці дуже гарно й затишно. Великі вікна. Тепле і
світле приміщення. Кімната поділена на спеціальні зони-абонемент та читальна
зала, є книгосховище, комп`ютер, інтернет, допомогою якого завжди можна
скористатися. Постійно оновлюються виставки «Книги-ювіляри», проходять акції
«Подаруй бібліотеці книгу», «Живи, книго!» та інші.
Є бібліотечний блог. Він
потрібен, щоб показати, що бібліотека стрімко рухається уперед і що вона
сучасна. Наша бібліотека готова до конструктивного спілкування, критики,
змін і інновації.
Шкільна бібліотека – саме та
крапка на карті України, де зароджуються і горять найбільш яскраві думки та
почуття, вона – центр культури, де закладається духовне здоров`я нації. В.О.
Сухомлинський писав
«У школі повинен яскраво горіти невгасимий
вогник розумового життя; чим багатші й багатогранніші інтелектуальні
інтереси вчителів і учнів, чим дорожче для нашого вихованця найважливіше
джерело знань – книга, тим менша небезпека розумової обмеженості,
байдужості до знань». Тому бібліотекар прищеплює дитині любов до книги,
стимулює навчатися, користуватися бібліотекою, її фондами,
довідково-бібліотечним апаратом.
Професійна компетентність
бібліотекаря – запорука функціонування шкільної бібліотеки. Відбувається обмін
досвідом професійне зростання бібліотекаря, з`являються наснаги і натхнення
відкривати дітям і дорослим новий цікавий світ, дарувати яскраві емоції і
викликати бажання рухатися вперед. Додаткова освіта та підвищення професійного
рівня працівників бібліотек сприяють оновленню теоретичних і практичних знань
відповідно до нових вимог: на семінарах; у школі молодого бібліотекаря,
методичних днях, на майстер-класах; тренінгах, практикумах, курсах підвищення
кваліфікації. Кожні п`ять років проходжу курси перепідготовки у ДОІППО у місті
Дніпро. Маю дев`ятий тарифний розряд і на цьому не збираюсь зупинятися.
Сьогодні бібліотека дає
людині невід`ємне право на вільний доступ до інтернету, а тому відбувається
переоцінка бібліотек у суспільстві, нові вимоги до бібліотекарів
обумовлюють необхідність освоєння нових знань, систематичного підвищення
ділової кваліфікації та творчої ініціативи.
Бібліотека зараз не може
розвиватися без постійного розвитку різних сторін своєї діяльності – треба
надавати нові послуги чи продукцію, використовувати новітні технології,
оновлювати методи управління діяльністю та впроваджувати іновації.
Бібліотекар
– це порадник на шляху до вершин знань та мудрості. Вірний збирач духовних
скарбів, лоцман у світі нового і непізнаного. Хранитель і дослідник творів
друку – вічних пам`яток писемності. Саме бібліотекар забезпечує нерозривний
зв`язок минулого і сьогодення.
Немає коментарів:
Дописати коментар